Lochem Pop Festival 1980

Een van de festivals die me het meeste is bijgebleven is het "Lochem Pop Festival" dat altijd met hemelvaart gehouden werd in het openlucht theater te Lochem. Wat heb ik daar een prachtige muziek gezien: Motörhead, John Mayall, Mother's Finest, Slade, Saxon, Normaal, The Clash, Herman Brood & His Wild Romance (met gastoptreden van Nina Hagen) je kunt het zo gek niet bedenken of het heeft daar gespeeld, maar het meeste is me de Overijsselse Hard Rock band: Frankenstein bijgebleven, hun optreden (in 1980) aan het begin van de dag was zo goed dat we verder eigenlijk niets meer wilde zien, dit was vet (oké Motörhead was er ook nog) maar toch, Frankenstein bleef hangen, de manier waarop gitarist Berthus de microfoonstandaard bewerkte was mooi, en het heeft me altijd verwonderd dat ze nooit doorgebroken zijn, want behalve 2 nummers ("I Sold My Soul & Lady Luck") op de Aardschok verzamel LP: "Metal Clogs" en enkele eigenbeheer single's zijn ze nooit gekomen, een gemiste kans als je het mij vraagt.

Recent heb ik nog via een werkrelatie opname gekregen van een van hun laatste optredens in Balkbrug, prachtig om te zien, maar het kon nooit meer tippen aan het legendarische optreden in Lochem, daarom hier het enige nummer dat ik kon vinden op YouTube (waar is de rest van dit optreden gebleven??

 
Blogger Templates