Dunste notebook ter wereld: MacBook Air

Apple heeft mijn hart gestolen, vorig jaar was ik al compleet onder de indruk van de 160 GB iPod en dit jaar hoop ik een iPhone te krijgen (meer hierover als ik hem daadwerkelijk in mijn bezit heb). Maar aan een Mac of MacBook heb ik eigenlijk nog nooit gedacht, mede omdat ik als systeembeheerder alles op Windows pc's doe. Maar ik hoop in de nabije toekomst over te stappen op een MacBook, maar goed eerst maar eens sparen, want goedkoop is perfectie natuurlijk nooit...

Design en gemak staan bij Apple voorop, maar wat er nu aangekondigd is slaat werkelijk alles, men heeft de dunste notebook ter wereld uitgebracht de MacBook Air. Met een hoogte van slechts 1,94 cm en een gewicht van slechts 1,36 kilo stelt MacBook Air een nieuwe standaard voor super draagbare computers.

Hier enige specificaties:
- Breedbeeldscherm:
Het 13,3-inch led-breedbeeldscherm heeft een resolutie van 1280 x 800 pixels en produceert levendige, heldere kleuren. De led-technologie zorgt bovendien voor een langere gebruiksduur van de batterij.
- Geniale "multi-touch"-voorziening:
Zoomen, draaien en scrollen, het kan allemaal door met uw vingers te schuiven of te knijpen op het "multi-touch"-trackpad. Deze op gebaren gebaseerde invoer methode, die zo'n succes is gebleken op de iPhone en iPod touch, is aangepast voor MacBook Air.
- Draadloze oplossing van de toekomst:
Doordat de razendsnelle draadloze 802.11n2- en Bluetooth 2.1 + EDR-technologieën zijn ingebouwd, is MacBook Air volledig afgestemd op de groeiende draadloze mogelijkheden.
- Remote Disc:
Dankzij deze innovatieve, nieuwe voorziening kunt u gebruikmaken van de dvd- of cd-eenheid van een Mac of Windows-pc in de buurt. Een ideale mogelijkheid wanneer u software wilt installeren of bestanden wilt ophalen.
- Nieuwste Intel-architectuur voor notebooks:
MacBook Air bevat een Intel Core 2 Duo-processor tot 1,8 GHz, die op maat is gemaakt voor zijn supercompacte afmetingen.

Ja, en wat kost al dit moois? Er komen 2 versies op de markt: de 1,6Ghz voor 1699,00 euro en de 1,8Ghz voor 2868,00 euro, niet goedkoop maar oh zo mooi.

Filmpjes:

 
Blogger Templates