KISSOLOGY - The Ultimate KISS Collection (3 DVD Boxsets)



Aangezien ik een zeer grote KISS fan ben (al vanaf hun beginjaren 1974) heb ik smachtend naar de release van deze 3 DVD boxen uitgekeken. Echt alles wat een KISS fan ooit gemist heeft is nu verzameld op 3 mooie boxen. Om een indruk te krijgen hoe ik als fan was in 1977 hier een foto met mijn LP collectie.



De LP Alive II was net uit, en ik had natuurlijk mooie posters op de muur, die kochten we (Ando, een vriend van me en ik) altijd in Amsterdam of in Duitsland, want lokaal waren ze niet te verkrijgen. Ook kochten we magazines, meestal 2 exemplaren want we hadden beiden vele plakboeken (nu heb ik nog spijt dat ik ze toen weggedaan heb....) Dus je kunt wel stellen dat KISS een deel van mijn leven is gebleven. Maar om op de DVD boxen terug te komen, dit zijn dus prachtige boxen met live concerten door de jaren heen.

Zo heeft Vol.1 vele TV-show clips en van de in totaal 6 uur durende discs staan er ook prachtige concerten op uit de "golden" KISS periode 1974-1977 (o.a. het beruchte zwartwit concert "Winterland" in San Francisco 1975).

Op Vol.2 komen we de speelfilm: "KISS in Attack of the Phantoms" uit 1979 tegen, die voorheen alleen maar als VHS in Europa uitgebracht was. Verder weer veel TV show clips (o.a. uit ons "eigen" TopPop) verder de laatste show met make-up uit Brazilië.

Op Vol.3 zien we de periode zonder make-up, en de aanloop naar de reünie tour. Tevens het complete "MTV Unplugged" optreden met de extra songs die niet op CD stonden. Het complete reünie optreden op Halloween Night 1998. Als extra staat er ook nog de eerste opname gefilmd in 1973 met 1 camera achter in de zaal op, dit heeft voor de meeste fans een nostalgisch karakter.

Al met al staat er zoveel op dat het niet te doen is om alles hier te gaan vermelden, maar 1 ding is zeker, als je een regiovrije dvdplayer hebt, en je bent KISS fan dan is deze boxset verplichte kost. Meer info en een goed adres om ze te kopen kun je hier vinden:

- KISSOLOGY: The Ultimate Kiss Collection Vol.1 (1974-1977)
- KISSOLOGY: The Ultimate Kiss Collection Vol.2 (1978-1991)
- KISSOLOGY: The Ultimate Kiss Collection Vol.3 (1992-2000)
 
Blogger Templates