DVD: Jack Ketchum's "The Girl Next Door"

Soms heb je films daar ben je stil van, mede omdat die zo realistisch zijn, en dat had ik dat dus met deze film, want ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.....

Deze op ware gebeurtenissen gebaseerde film speelt zich af in 1958 en is zo realistisch dat je niet eens merkt dat je naar een film zit te kijken. Het gaat over 2 zussen die na een auto ongeluk beide ouders verliezen en bij hun tante komen wonen. De tante heeft zo haar eigen manier van opvoeden want alle buurt jongens (rond de 11 tot 16 jaar) zijn er dagelijks al bier drinkend te vinden. Deze jongens hebben natuurlijk oog voor de mooie Meg die echter niet ingaat op hun wensen, met alle gevolgen van dien.

Stephen King heeft er een mooie quote over en hier sluit ik me volledig bij aan, sick stuff!
"The first authentically shocking American film I've seen since Henry: Portrait of a Serial Killer over 20 years ago. If you are easily disturbed, you should not watch this movie. If, on the other hand, you are prepared for a long look into hell, suburban style, The Girl Next Door will not disappoint.
This is the dark-side-of-the-moon version of Stand By Me.
"


Cijfer: 9/10

 
Blogger Templates