Queen+ Paul Rodgers

Queen heeft tegenwoordig een + achter hun naam staan, en dat heeft natuurlijk alles te maken met de toevoeging van zanger Paul Rodgers, die in 2005 als zanger voor de in 1991 overleden Freddy Mercury bij de band kwam.

Queen is anno 2008 nog steeds populair en ik heb alle werk van hun, maar vooral de eerste 4 albums blijven voor mij de toppers, met als uitschieter "Bohemian Rhapsody" van het album: "A Night At The Opera".

Goed tegenwoordig is Queen weer helemaal hot, en mede door zanger Paul Rodgers toeren ze weer en brengen zelfs deze week nieuw werk uit, de single "C-lebrity" is vandaag verschenen en het album komt a.s. vrijdag: "The Cosmos Rocks".

Met een zanger als Paul Rodgers heeft Queen iemand in huis die met zijn rauwe stem alles kan zingen, ik volg hem al sinds ik "All Right Now" van zijn eerste band Free had gehoord.

Ik heb wat dat betreft een tik want als ik een band of zanger goed vindt dan moet ik alles hebben, dus heb ik alle werk van Free, Bad Company, The Firm, The Law al zijn solowerk en nu dus Queen. Wat vooral mooi is aan een optreden van het huidige Queen is dat er ook werk uit de mooie loopbaan van Rodgers gespeeld wordt. Kijk maar eens naar deze clip waar Queen de Free song "Fire and Water" spelen:


Goed nu dus eindelijk studio werk, want in 2005 begon men met een live cd "Return of the Champions". De eerste single van "The Cosmos Rocks" is "C-lebrity", zie hier een live clip van dit nummer:


Vrijdag dus het hele album, en ik kijk ernaar uit, Paul Rodgers voegt zeer veel toe, en de overige Queen leden: Brian May en Roger Taylor (John Deacon geeft toestemming maar wil zelf niet meer touren) klinken strak. Dit is de complete titel lijst:

1. "Cosmos Rockin'"
2. "Time to Shine"
3. "Still Burnin'"
4. "Small"
5. "Warboys (A Prayer for Peace)"
6. "We Believe"
7. "Call Me"
8. "Voodoo"
9. "Some Things That Glitter"
10. "C-lebrity"
11. "Through the Night"
12. "Say It's Not True"
13. "Surf's Up... School's Out!"
14. "Small (Reprise)"
 
Blogger Templates