Boudisque - Amsterdam gaat sluiten!


Mijn favoriete LP/CD/DVD winkel in Amsterdam gaat helaas op 29 maart sluiten....

Elk jaar in mijn vakantie kwam ik er wel een keer om eens flink te gaan shoppen, want Boudisque stond bekend om de prachtige import titels die alleen daar in grote getale aanwezig waren.

Eind jaren 70 ben ik begonnen aan mijn trip naar onze hoofdstad om bij Boudisque alle (voornamelijk) hardrock/heavy metal import elpee's die ik zocht te kopen. Internet was er toen nog niet dus daar kon je altijd slagen. Het pand op de hoek van de Haringpakkerssteeg/Nieuwendijk was mooi ingedeeld per muziekgenre kon je op elke afdeling wel wat vinden wat je zocht.

Later kwam mijn interesse voor film er nog eens bij en ook hierin blonk Boudisque uit, eerst met mooie VHS titels en later met import DVD's.

Helaas komt er dus op 29 maart een einde aan 40 jaar muziek/film handel.

Men kan nog wel in de 2 andere winkels van Boudisque in Utrecht en Nijmegen terecht maar Amsterdam zal het nooit worden....

 
Blogger Templates